Vítejte na stránkách gymnázia

Pozor

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ - ÚŘEDNÍ HODINY:

PO - PÁ: 8:00 – 14:00

V případě potřeby je možné domluvit si individuální termín na telefonu: 585 412 493.

Pozor

Dne 13. 4. 2021 proběhne na naší škole hodnotící čtvrtletní porada pedagogických pracovníků. Třídní učitelé předají po poradě rodičům všech žáků informaci o výsledné klasifikaci ve čtvrtletí v daném předmětu, dále také informaci o chování a absenci žáků ve výuce. Rodiče se mohou od 14. 4. 2021 obrátit na jednotlivé vyučující prostřednictvím mailu: prijmeni@gcajkol.cz

Pozor

Informace pro uchazeče o studium před JPZ:

Uchazeči budou v den konání testů JPZ vpuštěni do budovy gymnázia pouze po předložení aktuálního potvrzení o negativním výsledku testu na Covid 19 nebo o prodělaném onemocnění Covid 19 nebo o očkování proti Covidu. Potvrzení o negativním výsledku testu vydá základní škola, ze které se uchazeč hlásí. Zajištění těchto testů není povinností gymnázia.

Projekty

Softwarová podpora výuky fyziky pro gymnázia

 

Soubory: Projekt - zpracování, Projekt - slovníček pojmů
Tvůrce: Mgr. Jan Nohýl
Sekce: Fyzika
Odkaz na web: http://www.olportal.cz/
(výukový portál => fyzika => Softwarová podpora výuky fyziky pro gymnázia)

 

Popis

Cílem tohoto projektu je poukázat na vzájemnou propojenost matematiky a fyziky, zdůraznit význam grafů při řešení fyzikálních problémů. Z tohoto projektu by měly také vyplynout výhody popř. i nevýhody řešení úloh pomocí grafů.

Charakteristika projektu

Vzhledem k tomu, že úroveň fyzikálního vzdělání studentů se neustále snižuje a obecné vnímání fyziky a její důležitost v každodenním životě klesá, jsem se rozhodl k tomuto projektu. Dalším důvodem je to, že tento rok byl vyhlášen rokem fyziky a domnívám se, že pro fyziku je potřeba něco udělat a vrátit ji důležitost a prestiž, kterou během několika let ztratila.

Je to 100 let od významných objevů Alberta Einsteina. V roce 1905 Einstein napsal své legendární články a tím položil základy ke třem fyzikálním oblastem:
- teorii relativity (speciální teorie relativity)
- kvantové teorii (fotoelektrický jev)
- teorii Brownova pohybu (důkaz neuspořádaného pohybu částic)

Cílem tohoto projektu je poukázat na vzájemnou propojenost matematiky a fyziky, zdůraznit význam grafů při řešení fyzikálních problémů (většina studentů se v grafech příliš neorientuje, i když se s nimi setkávají denně). Z tohoto projektu by měly také vyplynout výhody popř. i nevýhody řešení úloh pomocí grafů.

Pro své zpracování jsem si vybral oblast fyziky, která se nazývá mechanika, a studenti se s ní na střední škole seznamují hlavně v prvním ročníku. Z této oblasti jsem si vybral ta témata, ve kterých se nějakým způsobem vyskytuje kvadratická závislost některých fyzikálních veličin, popř. lze při výkladu použít křivku (parabolu), která tuto závislost graficky znázorňuje.

V těchto tématech se vyskytuje pojem parabola:
- rovnoměrně zrychlený (zpomalený) pohyb
- volný pád
- dostředivé zrychlení a dostředivá síla při pohybu po kružnici
- kinetická energie tělesa
- vodorovný a šikmý vrh
- parabolická rychlost = druhá kosmická rychlost
- kapalina vytékající otvorem v nádobě, který je v určité výšce nad zemským povrchem

Zpět

Informace Informace o studiu

pro školní rok 2021/2022

Informace Španělská sekce

Informace

Informace Inspekční zpráva
Inspekční zpráva

Informace Kontakt

Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9
Čajkovského 68/9
779 00 Olomouc
tel.: 585 412 493      
tel. ředitel: 723 487 598
e-mail: skola@gcajkol.cz                                      datová schránka: 9r4gyf7